Bonusan

Voor Bonusan & Natura Foundation hebben we in samenwerking met de klant diverse API-koppelingen opgezet en uitgebreide maatwerkflows gebouwd in Klaviyo.

Over Bonusan

Bonusan maakt sinds 1966 hoogwaardige voedingssupplementen. Klanten zijn voornamelijk gezondheidsprofessionals in heel Europa. Voor deze doelgroep is kennisinstituut Natura Foundation in het leven geroepen. Natura Foundation biedt opleidingen en bijscholing op het gebied van de integraal orthomoleculaire geneeskunde.

bonusan logo

De uitdaging

Bonusan heeft ons in 2022 benaderd omdat ze over wilden stappen van Pardot (Salesforce Marketing Cloud) naar Klaviyo. Het belangrijkste vraagstuk was hoe data van de twee organisaties Bonusan en Natura Foundation slim gekoppeld kon worden. Bonusan maakt gebruik van Shopware en Natura Foundation is een Umbraco website gecombineerd met een door Natura Foundation zelf ontwikkeld eventsysteem.

De klant wilde gebruik kunnen maken van cross-sellmogelijkheden voor de B2B doelgroep waardoor ervoor is gekozen om Shopware en het eventsysteem aan één Klaviyo account te koppelen.

praktijkdag natura foundation

Uitgevoerde werkzaamheden

O.a.

  • Migratie van Salesforce Pardot (Marketing Cloud) naar Klaviyo
  • Klaviyo koppeling met Shopware
  • Klaviyo koppeling met Umbraco / maatwerk eventsysteem
  • Klaviyo koppeling met Webinar Geek
  • Samenwerking met developers i.v.m. het versturen van custom events en profieleigenschappen d.m.v. de Klaviyo API
  • Inrichting 8 Klaviyo accounts (B2C en B2B accounts voor diverse talen)
  • Inrichting diverse flows voor het versturen van gepersonaliseerde informatie voorafgaand aan en na opleidingsdagen.
  • Strategisch advies en trainingen
bonusan voorbeeld flow

Resultaat

Met een projectteam is gedurende enkele maanden gewerkt aan de ultieme flows. Wanneer een therapeut zich inschrijft voor een kennisdag, praktijkdag, workshop, webinar of opleiding ontvangt deze direct na inschrijving een e-mail met praktische informatie zoals tijd, locatie etc.

Voor de opleiding die uit meerdere lesblokken bestaat wordt voorafgaand aan elk lesblok een reminder gestuurd en na afloop een evaluatiemail. Na afloop van de webinar wordt een e-mail gestuurd met terugkijklink.

Alle mails zijn volledig gepersonaliseerd. De benodigde informatie wordt gevuld in het Natura Foundation eventsysteem en door middel van custom events naar Klaviyo gestuurd.

Daarnaast zijn de marketingteams van Bonusan en Natura Foundation getraind zodat ze aan de hand van alle data in Klaviyo, zowel vanuit Shopware als Natura Foundation, zelf campagnes en nieuwe flows kunnen aanmaken.

Gratis Klaviyo demo?