E-mailmarketing

Nieuwsbrieven verleden tijd? Nee hoor! Als je je e-mailcampagne slim inzet trek je er veel nieuwe klanten mee aan. En je haalt extra omzet uit bestaande klanten.

Je e-mailmarketing uitbesteden?

Neem contact met ons op

Segmenteren

Hierdoor wordt het mogelijk om de relevantie van je berichten voor specifieke klantgroepen (segmenten) te verhogen.

Personaliseren

Stem de inhoud af op de ontvangers. Hierdoor krijg je eerder de aandacht die je wenst.

Automatiseren

Stuur een automatische serie welkomstmails, abandoned cart e-mails etc.

E-mailcampagnes slim inzetten

Je behaalt de meeste winst als je niet je hele database dezelfde mail stuurt, maar de inhoud ervan afstemt op specifieke klantgroepen. Klinkt ingewikkeld, maar met programma’s als Mailchimp en Klaviyo kun je heel makkelijk je klantenbestand indelen in groepen.

Mailchimp

Eén van de meest populaire e-mailmarketingplatforms ter wereld. Geschikt voor het ontwerpen en versturen van eenvoudige nieuwsbrieven.

Klaviyo

Speciaal ontwikkeld voor Magento en andere e-commerce platforms. Helemaal gebaseerd op ‘big data’.

Nog beter: je e-mailcampagne automatiseren

Als je je e-mailcampagne zo hebt opgezet dat je kunt segmenteren en personaliseren, dan kun je ook automatiseren.

Voor een klant met een webshop in voedingssupplementen sturen we voortaan automatisch 30 dagen nadat iemand een product van een bepaald merk heeft gekocht een nieuwsbrief waarin het huismerk wordt gepromoot.

En dat doen we voor nog veel meer producten. Zo hoef je minder algemene nieuwsbrieven te sturen en bespaar je dus veel tijd.

Andere onmisbare voorbeelden van geautomatiseerde nieuwsbrieven zijn een serie van welkomstmails wanneer iemand zich nieuw heeft aangemeld voor je nieuwsbrief, de abandoned cart e-mail voor webshop bezoekers die producten in hun winkelwagen hebben zitten die nog niet afgerekend zijn en winback campagnes, om klanten die lang niet hebben besteld terug te winnen.

Uit de praktijk

Voor een webshop in voedingssupplementen stuurden we iedereen die een bepaald product had gekocht een e-mail om te laten weten dat dit product nu ook van hun populaire huismerk beschikbaar was. Hoewel deze e-mail maar naar een selecte groep was gestuurd leverde deze net zoveel op als een e-mail die normaal gesproken aan de hele database werd gestuurd.

Resultaat

Over het hele jaar genomen steeg voor deze voedingssupplementen webshop het conversiepercentage uit nieuwsbrieven met 242% en de omzet met 99,6%. Dit terwijl het aantal nieuwsbrieven dat werd verstuurd zo’n 25% lager lag.

E-mailcampagne opzetten?

Afhankelijk van je wensen en doelstellingen werken we met Mailchimp of Klaviyo. We adviseren je graag welk systeem voor jou het meest interessant is.

Wij helpen je vervolgens met de volgende werkzaamheden:

  • Genereren van nieuwe e-mailadressen en beheer van de mailinglijst.
  • Een mooie template in je huisstijl maken.
  • Adviseren over de inhoud van een goede nieuwsbrief of dit geheel verzorgen.
  • Segmentatie van je e-maillijst.
  • Het opzetten van geautomatiseerde nieuwsbrieven.
  • Meten van en rapporteren over de resultaten.

klaviyo master goldMailchimp Academy Foundations Certification Badge

Vrijblijvend kennismaken?

Wij denken graag met je mee over hoe je meer omzet haalt uit je e-mailcampagnes.