Certified Agency Partner van ProfitMetrics
Wil jij niet langer alleen sturen op omzet, maar écht focussen op winst? Wij zijn partner van ProfitMetrics en helpen je graag om meer rendement uit je marketinginspanningen te halen. Met ProfitMetrics krijg je inzicht in je daadwerkelijke winst per verkoop, waardoor je beter kunt optimaliseren en sneller kunt groeien.
Wat is ProfitMetrics?
ProfitMetrics is een geavanceerde tool die jouw werkelijke winst per order berekent en direct koppelt aan advertentieplatformen zoals Google Ads en Meta Ads. Door alle kosten mee te nemen zoals inkoopkosten, verzendkosten en advertentiekosten, krijg je een nauwkeuriger beeld van de echte winstgevendheid per account of campagne. Je stuurt niet langer meer op enkel ROAS (Return on Ad Spend), maar op POAS (Profit on Ad Spend, waarmee je ad-budgetten slim verdeelt en voortaan maximaal rendement behaalt.
Met ProfitMetrics zie je precies waar je geld goed of juist minder goed besteedt wordt. Zowel op campagne en advertentieniveau als op zoekwoord en product niveau. Uiteindelijk zorgt dit inzicht ervoor dat we het budget effectiever kunnen besteden en precies zien waar verbetering nodig is.
ProfitMetrics maakt ook gebruik van server-side tracking, waardoor de verzamelde data nog completer en betrouwbaarder wordt. Dit zorgt voor een nauwkeurigere basis voor je marketingbeslissingen. Een losse server-side tagging oplossing (zoals Taggrs) is daardoor niet meer nodig.
Hoe ProfitMetrics helpt bij het optimaliseren van campagnes
Met ProfitMetrics krijgen we real-time inzicht in de winstgevendheid van advertenties. Dit stelt ons in staat om:
- Budgetten te verschuiven naar campagnes die écht winstgevend zijn.
- Minder winstgevende campagnes te verbeteren of bij te sturen.
- Biedstrategieën aan te passen op basis van werkelijke marges in plaats van omzet.
- Google Ads te voorzien van betere datasignalen, waardoor slimme campagnetypes zoals Performance Max effectiever worden.
Vragen over ProfitMetrics? Wij bellen jou terug!
"*" geeft vereiste velden aan
Voor wie is ProfitMetrics geschikt?
ProfitMetrics is dé oplossing voor e-commerce bedrijven die winst gedreven willen adverteren, maar niet weten waar ze moeten beginnen. Daarbij biedt de tool beter inzicht in alle kosten en de omzet. Belangrijk is dat je alle kosten voor jezelf inzichtelijk hebt. Weet je per product je inkoopkosten, de verpakkingskosten, verzendkosten en eventuele overige kosten zoals personeelskosten? Dan kan je in principe direct aan de slag met ProfitMetrics.
Daarnaast moet je rekening houden met een leerfase. Op het moment dat de juiste data naar Google Ads of Meta Ads wordt gestuurd, heeft het enige tijd nodig om de transitie van ROAS naar POAS te kunnen maken. Het is daarom niet raadzaam om deze omschakeling te maken in een voor jou belangrijke periode of seizoen.
Winstgevende campagnes met POAS
Het implementeren van ProfitMetrics is één ding, maar het succesvol toepassen ervan is een ander verhaal. Wij helpen je niet alleen met de technische implementatie, maar zorgen er ook voor dat je campagnes optimaal worden ingericht en continu worden verbeterd.
Waarom POAS beter werkt dan ROAS?
Veel bedrijven kijken bij online adverteren alleen naar klikken en omzet. Zij sturen hierbij vaak op de zogeheten ROAS, maar deze kan een vertekenend beeld geven. De afbeelding rechts brengt dit duidelijk in beeld. Hoewel advertentie 2 een hogere ROAS heeft (750%), levert deze veel minder winst op dan advertentie 1. ROAS houdt namelijk geen rekening met kostenstructuren, POAS wél. Door te sturen op POAS maak je beslissingen op basis van netto winst in plaats van omzet of klikdata. Zo krijg je écht grip op je rendement.
We beginnen met een grondige analyse van je huidige advertentiecampagnes. Hoeveel winst maak je nu écht per order? Welke producten en campagnes kosten je eigenlijk geld in plaats van dat ze iets opleveren? Samen met jou brengen we dit in kaart en passen we je advertentiestrategie hierop aan.
Vervolgens zorgen we ervoor dat ProfitMetrics naadloos wordt geïntegreerd in je Google Ads en Meta Ads, zodat je direct beschikt over winstdata binnen je advertentieplatformen. We stellen nieuwe biedstrategieën in, optimaliseren product feeds en zorgen ervoor dat je budget optimaal wordt ingezet. Tot slot blijven wij je campagnes monitoren, bijsturen en optimaliseren. Zo profiteer je continu van betere resultaten en een hoger rendement.
Aan de slag met ProfitMetrics?
We gaan graag samen met jou aan de slag met winstgevende campagnes.