E-mailmarketing, Online strategie, SEO

Zo trek je meer bezoekers naar je webshop

Let op: dit artikel is meer dan 2 jaar geleden geschreven. Misschien is de inhoud inmiddels verouderd. Zou je graag een update zien? Stuur ons dan een berichtje.

Bovenaan in Google staan, dat is wat iedereen met een webshop wilt. Logisch natuurlijk, want dat betekent dat je webshop makkelijk vindbaar is voor mogelijke klanten, wat het aantal verkopen flink kan doen stijgen. Maar de klanten komen niet zomaar vanzelf naar jouw webshop, dat vergt wel de nodige inspanning. Wij helpen je hieronder graag op weg met een aantal handige tips om meer bezoekers te verleiden om naar jouw webshop te gaan.

Online marketing essentieel

Waar een fysieke winkel nog profiteert van winkelend publiek dat ‘toevallig’ voorbij loopt, daar heeft een webwinkel het wat moeilijker. Een webshop wordt niet vanzelf gezien door potentiële klanten. Online marketing is daarom essentieel, vooral in de beginfase waarbij nieuwe bezoekers nodig zijn. Hoe je dit precies invult hangt af van de branche en de doelgroep. Hieronder lees je meer over een aantal effectieve manieren.

Meerwaarde bieden met relevante content

Voordat je je webshop gaat promoten is het van groot belang dat je webshop goed gevuld is. Content is allesbepalend voor de vindbaarheid van je webshop. Ga niet als een gek beginnen met schrijven, maar verplaats je eerst in mogelijke bezoekers van je webshop. Wat willen bezoekers weten over je bedrijf en over je producten? En welke schrijfstijl past daarbij? Daarna is het tijd om de pen te pakken en doelgericht te gaan schrijven. Met een goedgevulde website zal je eerder opgemerkt worden door Google als een waardevolle website, wat vervolgens kan bijdragen aan een hogere positie in Google.

Social media inzetten

Actieve social media accounts waar regelmatig berichten op geplaatst worden die door bezoekers bijvoorbeeld weer geliket, gedeeld en getweet  worden, dragen er ook aan bij dat Google jouw webshop waardevol vindt. Naast het feit dat je op een persoonlijke manier kan inspelen op de behoeften van jouw (potentiële) klanten en interactie kan uitlokken, draagt het op den duur ook weer bij aan betere resultaten in Google. Zet dus in op een goede social media strategie die past bij jouw webshop én jouw bezoekers.

Nieuwsbrieven versturen

Heb je eenmaal regelmatig een aantal bezoekers op jouw website, probeer dan emailadressen te verzamelen zodat ze eenvoudig op de hoogte gehouden kunnen worden door middel van nieuwsbrieven. Aanbiedingen werken vaak effectief om mensen door te laten klikken naar je website, maar ook zonder aanbiedingen kan een nieuwsbrief goed voor je webshop zijn. Bijvoorbeeld voor de naamsbekendheid, het op lange termijn opbouwen van relaties met de klanten en om gegevens van bezoekers te achterhalen.

SEO

Actief en regelmatig aan de slag met zoekmachineoptimalisatie (SEO) is ook erg belangrijk om constant meer bezoekers naar je webshop te lokken. SEO gaat niet om het simpelweg toepassen van (technische) trucjes. Relevante en unieke content die meerwaarde biedt voor de lezer is het sleutelwoord. Zoekmachines struinen namelijk heel het web af op zoek naar de beste pagina’s voor allerlei woorden waarop gezocht wordt door potentiële klanten. Scoort jouw website goed, dan zal je deze eerder bovenaan Google tegenkomen.

Meer bezoekers? Aan de slag!

Het is nu tijd om aan de slag te gaan. Heb je vragen of wil je graag wat hulp om zo aantal bezoekers van jouw webshop te laten stijgen? Neem dan contact met ons op!