Flexibele B2B Hyvä webshop

Klant
Horeca Groothandel Tilburg
Focus
Een moderne, gebruiksvriendelijke B2B webshop

Over Horeca Groothandel Tilburg

Horeca Groothandel Tilburg is al meer dan 40 jaar een betrouwbare leverancier in heel Nederland. Of je nu een cafetaria runt, een sportclub beheert of een lunchroom hebt, HGT verzorgt een zorgvuldig samengesteld winkelassortiment afgestemd op de seizoenen en wensen van de klant.

Het project

Voor Horeca Groothandel Tilburg ontwikkelden we een nieuwe webshop op basis van Magento 2 en het Hyvä thema. Dit was nodig omdat de oude webshop, een maatwerk shop op basis van Zend, sterk verouderd was.

De overstap van een verouderd maatwerkplatform naar een moderne Magento op basis van Hyvä zorgt voor een betere bestelervaring voor klanten, een snellere webshop en eenvoudiger beheer. Belangrijk, want HGT levert dagelijks aan horeca-ondernemers en speciaalzaken in heel Nederland. Dankzij een koppeling met n.vision en slimme bestellijsten sluit het platform perfect aan op de wensen van bestaande klanten en is HGT klaar voor verdere groei.

Uitdagingen en oplossingen

Horeca Groothandel Tilburg levert al jaren een breed assortiment aan horeca- en foodbedrijven. Maar het digitale bestelsysteem liep achter op de realiteit van hun klanten: de oude webshop bood niet genoeg flexibiliteit meer. Voor de nieuwe webshop is gekozen voor Magento op basis van het Hyvä thema, waar wij door middel van maatwerk aanpassingen uitbreidingen aan hebben gedaan. De belangrijkste verbeteringen die zijn doorgevoerd:

Klanten met meerdere contactpersonen hangend onder 1 debiteurnummer
Aangezien elke klant in Magento een eigen e-mailadres en wachtwoord heeft hebben we een feature ontwikkeld waarbij bestellingen door verschillende mensen op dezelfde debiteur terecht kunnen komen. Zo kunnen meerdere contactpersonen van dezelfde debiteur met eigen gegevens inloggen en bestellen.

Prijzen tonen of niet tonen per contactpersoon
In deze B2B-omgeving was het belangrijk om flexibel om te gaan met prijsweergaven. Niet elk contactpersoon binnen een klantorganisatie mag prijzen zien. Daarom hebben we de mogelijkheid toegevoegd om per contactpersoon te bepalen of prijzen zichtbaar zijn in de webshop.

Mogelijkheid tot het aangeven van ophaaldagen en bezorgdagen
Klanten kunnen tijdens het bestelproces eenvoudig aangeven op welke dag zij hun bestelling willen laten bezorgen of ophalen. De beschikbare dagen (ma t/m zo) worden automatisch bepaald op basis van informatie in Microsoft Dynamics, zodat alleen geldige opties zichtbaar zijn.

Daarbij houdt het systeem rekening met feestdagen en niet-beschikbare levermomenten die door Horeca Groothandel Tilburg zelf te beheren zijn. De gekozen dag wordt direct teruggekoppeld naar Dynamics, waardoor de order meteen correct in de planning wordt opgenomen en het logistieke proces soepel verloopt.

Klanten laten bestellen via een eigen bestellijst
Veel B2B-klanten werken met vaste producten en herhalen regelmatig dezelfde bestellingen. Daarom hebben we in Magento de mogelijkheid toegevoegd om te bestellen via een persoonlijke bestellijst. Klanten kunnen eenvoudig hun vaste assortiment beheren en met één klik opnieuw bestellen. De lijsten worden automatisch bijgewerkt met actuele prijzen en voorraad uit Microsoft Dynamics.

Vereenvoudigd bestelproces zonder checkout
In een B2B-omgeving plaatsen klanten vaak herhaalbestellingen waarbij alle bedrijfs- en aflevergegevens al bekend zijn in Microsoft Dynamics. Omdat deze data leidend is, mogen gebruikers die gegevens in de webshop niet aanpassen. Het standaard checkoutproces van Magento bood in dit geval te veel overbodige stappen. Daarom hebben we het bestelproces vereenvoudigd: klanten kunnen hun bestelling direct vanuit de winkelwagen plaatsen, hun leverdag en leverwijze selecteren waarbij alle benodigde gegevens automatisch worden overgenomen uit Dynamics.

Ook zo'n mooie Hyvä webshop?

Wij zijn officieel Hyvä partner en helpen je graag mee na te denken over je nieuwe webshop.