Maatwerk webshop & intranet op basis van Symfony

Klant
Q-Promotions
Focus
maatwerk webshop met heel veel flexibiliteit

De klant

Q-Promotions is een partner in drukwerk, een drukwerkmakelaar, of zoals ze zelf zeggen: dé schakel tussen de klant en de drukker. Ze ontzorgen hun klanten volledig. Naast hun focus op de beste klantenservice staan ze ook bekend om hun oog voor detail, de hoge kwaliteit van de producten en hun flexibiliteit.

De webshop

Deze flexibiliteit zoekt Q-Promotions ook in hun webshop. Wij zijn daar al bijna 20 jaar verantwoordelijk voor. Sterker nog: Q-Promotions was onze allereerste klant. Tijdens hun studie gingen Kevin en Jeroen aan de slag met het digitaliseren en automatiseren van werkprocessen bij Q-Promotions. Daar rolde destijds een eerste webshop uit.

Deze is in de loop der tijd regelmatig vernieuwd en steeds verbeterd. Stonden er ‘vroeger’ een paar eenvoudige producten op: nu bestaat het assortiment uit meer dan 100 producten die volledig te personaliseren zijn. De klant kan online een product op maat samenstellen en bestellen: van papierformaat en -soort tot luxe afwerkingsmogelijkheden. Op basis van alle eigenschappen wordt een prijs berekend.

Maatwerk intranet

We hebben in de afgelopen jaren ook een maatwerk intranet gebouwd, ontwikkeld en compleet vernieuwd. Behalve dat dit intranet dient als een CRM voor Q-Promotions, bevat het ook de volgende functionaliteiten:

  • Maken en verwerken van offertes en facturen.
  • Productbeheer (soort PIM-systeem), direct gekoppeld aan de webshop.
  • Planningsysteem waarmee ritten van chauffeurs voorbereid worden.
  • Systeem om binnenkomende goederen te registreren, dat gekoppeld is aan het planningsysteem (zo weten medewerkers op tijd of bestellingen die uitgeleverd gaan worden ook daadwerkelijk binnengekomen zijn).

Bestelportaal

Eén van de mooiste projecten voor Q-Promotions is het online bestelportaal waarmee klanten van Q-Promotions zelf in een eigen, klantspecifieke catalogus gepersonaliseerde producten kunnen bestellen. Het zijn eigenlijk mini webshops in de huisstijl van de klant, waarin medewerkers bijvoorbeeld zelf visitekaartjes en ander drukwerk kunnen bestellen volgens een vaste template.

Verschillende grote namen als Heras en De Beren maken hier gebruik van.

Deze bestelportalen zijn ook aan het intranet gekoppeld, zodat de voorraad van het klantspecifieke assortiment ook beheerd wordt.