Maatwerk intranet

Housecare Service

Housecare Service is een onderhoudsbedrijf dat Nederland wil gaan veroveren. Voor zowel de particuliere als zakelijke markt bieden ze eenmalige en periodieke schoonmaak- en kluswerkzaamheden. 

Ze zijn in een paar jaar tijd flink gegroeid, en de it-infrastructuur moest natuurlijk meegroeien. Sterker nog: de ambities van Housecare Service zijn groot en daar hoort een platform bij dat op alles is voorbereid en waarbij processen zoveel mogelijk geautomatiseerd worden. Daarom ontwikkelden wij een maatwerk intranet waar het team van Housecare Service alles in kan regelen. 

Techniek

Het systeem bevat onder andere de volgende functionaliteiten: 

  • Aanmaken, bekijken en wijzigen van offertes;
  • Klanten kunnen online offertes bekijken en direct accepteren middels een SOAP-koppeling tussen WordPress en het intranet;
  • Het versturen van facturen en incasso’s. Hiervoor genereren wij een SEPA-bestand die geïmporteerd kan worden bij de bank;
  • CRM-systeem (helpt bij het beheren van de klantgegevens.)
  • Planningsysteem, inclusief meldingen aan klanten wanneer werkzaamheden gepland zijn;
  • Registratie van de tijd bij werkzaamheden en aanwezigheid van medewerkers;
  • Maatwerk routeplanning, zodat automatisch de meest efficiënte route voor de onderhoudsmedewerkers wordt gecalculeerd. Hiervoor is een RESTful API-koppeling gebruikt die communiceert met de webservice van RouteXL.

Zowel de afdeling administratie als de onderhoudsmedewerkers die dagelijks op pad zijn om klanten te helpen kunnen zo efficiënt werken. 

Housecare Service breidt haar werkgebied snel uit door kleine onderhouds- en schildersbedrijven over te nemen. Deze gaan vaak op een soort franchisebasis voor Housecare Service werken. Ook dit wordt mogelijk gemaakt in het intranet. Een ondernemer kan zelfstandig offertes maken bijvoorbeeld, maar de hele financiële afwikkeling wordt door Housecare Service geregeld zodat deze ondernemers daar geen omkijken naar hebben. 

Website & online marketing

Behalve een vlekkeloos proces achter de schermen zorgen wij er ook voor dat Housecare Service online gevonden wordt door potentiële nieuwe klanten. We bereiken de doelgroep door middel van SEO en Google Ads. Op de strak vormgegeven site staat alle nodige informatie om ze te overtuigen voor Housecare Service te kiezen en zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk bezoekers een offerte aanvragen. 

Bezoekersaantallen zijn in vier jaar tijd verviervoudigd. In het voorjaar van 2020 wordt een volledig vernieuwde site gelanceerd en zullen we de campagnebudgetten opschroeven. We verwachten dan ook dat 2020 een recordjaar gaat worden. 

Kevin van der Laak

Meer weten over dit project?

Bel eens voor meer info
Bekijk volgende project Cataloni√ę Glas