Microsoft Bing. Je kent de naam vast wel, maar als deze niet meer standaard ingesteld staat als zoekmachine, gebruik je hem waarschijnlijk nooit. Google, daar moet je met je website zijn. Toch? Het klopt dat het grootste gedeelte van mensen die zoeken op het internet Google gebruiken, maar toch is het belangrijk om met jouw website ook aanwezig te zijn in Microsoft Bing, zowel organisch als met je advertenties.
Ben je vindbaar in iedere zoekmachine?
Als je aan zoekmachineoptimalisatie (SEO) doet, dan wordt dit meestal met Google in het achterhoofd gedaan. Maar je optimaliseert je site niet alleen voor de gebruiker en voor Google, automatisch doe je dit voor álle zoekmachines, dus ook voor Microsoft Bing. Maar voor adverteren geldt dit niet. We hebben eerder een blog geschreven met 5 redenen om te adverteren in Microsoft Advertising. Maar toch wordt dit nog steeds veel te weinig gedaan, dit zien we ook bij onze klanten. De concurrentie is nog steeds vele malen lager dan in Google Ads, de kosten zijn lager, maar je doelgroep zit hier wel degelijk. Na Google is Bing de grootste zoekmachine in Nederland en je kunt hier vrij eenvoudig aanwezig zijn, waarom zou je dit niet doen?
Waarom je ook aanwezig wilt zijn in Microsoft Ads
Korte samenvatting van onze vorige blog is dat je overal wil zijn waar je doelgroep zit. Ze moeten eigenlijk niet om je heen kunnen en denken, hé, die komt me vaag bekend voor, ik klik op de site. Standaard op een Windows computer staat Microsoft Bing als zoekmachine ingesteld, dus dit gedeelte pak je automatisch al meteen mee. De kosten zijn lager en het doorklikpercentage vaak hoger. Je kunt je campagnes vanuit Google importeren. Het enige is dat Microsoft nog steeds zijn Shopping functionaliteiten aan het ontwikkelen is, maar ook hier wil je er al wel mee aanwezig op zijn. Microsoft heeft zijn hele design ook zo ontwikkeld dat ze het gebruik ervan zo gebruiksvriendelijk en makkelijk willen maken, ook de support van Microsoft is een stuk makkelijker te bereiken dan in Google. En bonus, je kunt ook meteen adverteren in LinkedIn.
Alle opties in Microsoft
Microsoft Ads, voorheen Bing Ads, heeft ook zijn eigen mediapartners, heeft zoekadvertenties, shopping, display en video advertising. Alles wat mogelijk is in Google, kan eigenlijk in Microsoft Ads ook. Als je al in Google adverteert, kun je zelfs heel makkelijk je campagnes importeren in Microsoft Ads. Maar let wel op, waar je in Google veel zoekwoorden moet specificeren, moet je juist in Microsoft Ads breder maken anders zit er misschien niet voldoende zoekvolume op. Maar je kunt natuurlijk ook juist heel goed alles opnieuw opzetten in Microsoft Ads, zodat je optimaal gebruik kunt maken van alle functionaliteiten die Microsoft je biedt.
Zelf een account opzetten in Microsoft Ads
Het is dus een gemiste kans als je hier niet aanwezig op bent. Denk je nu, dit wil ik ook, maar hoe dan? Wij helpen je graag! Het kan alvast handig zijn als je een eigen account aanmaakt binnen Microsoft Ads. Hoe? Zorg dat je een Microsoft account hebt, dus een hotmail/outlook/live-account. Ga naar ads.microsoft.com/Signup en log met dit Microsoft mailadres in. Je krijgt de vraag of je een campagne wil maken of wil importeren, dit kun je zelf doen, maar wij helpen je hier uiteraard graag bij. Als je het graag door ons wilt laten doen, sla dan deze stap over, dit pakken wij dan voor je op. Stel je facturering in via Tools (die moersleutel bovenin) en klik op Billing & Payments. Dit kan via creditcard (dat is waarschijnlijk het makkelijkst) of Paypal. Maandelijkse facturen kan pas bij een vrij hoog maandbudget.
Je bent er nu helemaal klaar voor om ook je klanten te bereiken in Microsoft Bing. Wil je graag dat wij je erbij helpen? Dan kunnen wij jouw account aan die van ons koppelen, hiervoor is het het makkelijkste dat je ons even belt, dan loodsen wij je er telefonisch doorheen.