Klaviyo e-mailmarketing

Als webshopeigenaar of e-commercemanager weet je hoe veel er komt kijken bij het runnen van een succesvolle webshop. Als het om online marketing gaat denk je waarschijnlijk meteen aan SEO en SEA. Maar vergeet e-mailmarketing niet. Klaviyo is de beste aanvulling om van bezoekers klanten te maken. En het allerbeste: Klaviyo is makkelijk en leuk!
Klaviyo

Klaviyo uitbesteden?

Bel voor meer info

Wat is Klaviyo?

Klaviyo is in eerste instantie een platform voor het versturen van nieuwsbrieven, speciaal ontwikkeld voor webshops. Maar inmiddels is het veel meer. Het is een CRM en CDP vol met tools waarmee je je omzet laat groeien.

  • Campagnemails
  • Geautomatiseerde e-mailflows
  • SMS & WhatsApp marketing
  • CDP (Customer Data Platform)
  • CRM (Customer Relation Management)
  • On-site personalisatie
  • AI klantenservice tools (chat, helpdesk)
  • Analytics

Klaviyo kan eenvoudig gekoppeld worden aan standaard e-commerce platforms zoals Magento, Shopware, Shopify en WooCommerce. Heb je een maatwerk webshop, dan kunnen we een custom API-koppeling maken.

Geen zin om alles te lezen? Bekijk dan onze webinar over Klaviyo waarin Karen laat zien wat de mogelijkheden zijn en waarom wij fan zijn van dit programma.

 

Klaviyo uitbesteden?

Al overtuigd van Klaviyo, maar ben je op zoek naar een bureau of Klaviyo Partner om je te helpen? Wij hebben ruim 7 jaar ervaring met Klaviyo en helpen je graag.

Of het nu alleen gaat om de opstartfase of om maandelijkse optimalisatie, of je op zoek bent naar iemand die je af en toe kunt bellen bij vragen of een partner die je helpt met de volledige strategie: wij zijn erg flexibel en helpen je graag met Klaviyo zoals jij wilt.

SchminkenGrime.nl
5/5

Een top bedrijf waar ze snappen wat belangrijk is. Klantvriendelijk, servicegericht, probleemoplossend en plezierig in de omgang. Ik ben een extreem tevreden klant en geef daarom met liefde 5-sterren aan Webdesign Tilburg!

4.9
Lees onze 28 reviews

Klaviyo Nederland

Klaviyo is een Amerikaanse tool met een Europese vestiging in Groot-Brittannië. Heb je vragen over Klaviyo & AVG? Bel ons dan, we adviseren je graag. Op zoek naar een Nederlandse partner voor supportvragen, implementatie, optimalisatie etc.? Kies dan voor WebdesignTilburg (we zijn Klaviyo Gold Partner!).

Wat kun je met Klaviyo?

Je kunt beter vragen: wat kun je er níet mee? Je kunt er natuurlijk nieuwsbrieven mee maken en versturen, maar de toegevoegde waarde zit ‘em dus vooral in die klantgegevens. Dankzij een realtime synchronisatie met je CMS en een trackingcode op de website wordt alle relevante data naar Klaviyo gestuurd. Denk hierbij aan: 

  • E-mailadres, naam en land van klanten;
  • Welke producten iemand heeft bekeken;
  • Wat iemand heeft besteld;
  • Wanneer iemand voor het laatst heeft besteld;
  • De gemiddelde orderwaarde van een klant;
  • De verwachte datum dat iemand opnieuw gaat bestellen;
  • De churn risk, oftewel de kans dat een klant niet meer opnieuw bestelt;
  • etc. 

Als het gaat om bestellingen kun je deze informatie zelfs nog veel dieper analyseren. Als je weet welk product iemand heeft besteld, weet je dus ook welk merk en uit welke categorie iemand heeft gekocht en daar kun je natuurlijk op inhaken met relevante nieuwsbrieven. 

Daarnaast heeft Klaviyo nog veel meer toffe features: 

  • Koppeling met Facebook, zodat je segmenten om kunt zetten naar Facebook doelgroepen en eenvoudig leadcampagnes op kunt zetten;
  • De mogelijkheid om met dynamische kortingscodes te werken die in je CMS worden gegenereerd;
  • Uitgebreide mogelijkheden voor het maken van pop-ups;
  • En ga zo maar door…

Succesverhalen

bonusan logo
Inrichting van 8 Klaviyo accounts met Shopware en maatwerk koppelingen.
  • Koppelingen
    met o.a. Shopware en maatwerksysteem
  • Strategisch
    advies
  • Opzetten
    maatwerk flows
logo mega collections
Koppeling met Shopware en synchroniseren van diverse custom properties.
  • Synchroniseren
    van custom properties
  • Inrichten
    maatwerk flows
  • Opzetten
    van dynamische contactblokken

Next level e-mail marketing tool

De echte meerwaarde van Klaviyo zit hem in de ontzettend uitgebreide en gebruiksvriendelijke mogelijkheden als het gaat om het segmenteren van e-maillijsten en het automatiseren en personaliseren van nieuwsbrieven.

En dat is nou net waar je je als webshop mee onderscheidt en waar het echte geld zit.

  • Segmenteren
  • Automatiseren
  • Personaliseren

Segmenteren

Dit houdt in dat je op basis van kenmerken of gedrag een e-maillijst gaat opsplitsen zodat je specifieke groepen mensen een nieuwsbrief kunt sturen die voor hen relevant is. Gegevens op basis waarvan je een segment kunt aanmaken zijn onder andere: 

  • Wat iemand heeft gedaan (een specifieke e-mail geopend, wel of niet besteld, een specifiek product gekocht) 
  • Kenmerken (taal, klantgroep, leeftijd, bron)
  • Of iemand in een specifieke lijst zit (in Klaviyo zitten standaard alle contacten uit het gekoppelde e-commerceplatform, ongeacht of ze in een lijst zitten)
  • Voorspellende data (verwachte datum dat iemand opnieuw bestelt, Customer Lifetime Value etc.)

Je kunt deze onbeperkt met elkaar combineren om zo hele specifieke segmenten te creëren. 

Klaviyo segment maken

klaviyo flow voorbeeld

Automatiseren

Het automatiseren van nieuwsbrieven klinkt ingewikkeld, maar is het (met Klaviyo) helemaal niet. Klaviyo heeft standaard een groot aantal templates beschikbaar specifiek voor bijvoorbeeld Magento of Shopify. Kwestie van de template even omzetten naar de huisstijl van jouw shop, testen en klaar. 

Deze geautomatiseerde campagnes heten in Klaviyo flows. Voorbeelden van flows die kant-en-klaar klaarstaan: 

  • Abandoned cart 
  • Customer winback 
  • Welkomstserie
  • Product review / cross sell
  • Sunset flow

Personaliseren

Als je gebruikmaakt van segmenten en flows ben je eigenlijk al aan het personaliseren. Maar je kunt in Klaviyo nog een stapje verder gaan. Het is namelijk mogelijk om binnen een e-mail aan te geven of iemand een bepaald blok wel of niet mag zien. Dit kan zowel binnen standaard campagnes als binnen flows. 

Een eenvoudig voorbeeld. Stel dat je zowel heren- als dameskleding verkoopt. Door aan een klant voorkeuren te koppelen (geïnteresseerd in herenkleding of dameskleding), kun je in een nieuwsbrief bepalen dat het blok met een aanbieding voor jurken alleen te zien is voor mensen die als voorkeur dameskleding hebben opgegeven. 

Daarnaast kun je ook productaanbevelingen tonen, onder andere op basis van kijk- en bestelgedrag in het verleden.

Personalisatie in Klaviyo

Klaviyo kosten

De maandelijkse kosten zijn afhankelijk van het aantal e-mailadressen dat je gaat mailen. Bij 10.000 e-mailadressen is dit bijvoorbeeld $ 175,- per maand en bij 20.000 adressen kom je uit op $ 400,- per maand. Op de site van Klaviyo kun je berekenen wat je per maand kwijt zult zijn.

Je verdient dit in no-time terug, zelfs als je maar de helft van de mogelijkheden van Klaviyo benut. Om een beeld te geven: bij onze Klaviyo klanten komt minimaal 10% van hun omzet vanuit Klaviyo.

Gratis demo

Nieuwsgierig? Vraag dan een gratis demo aan zodat je nog een beter beeld krijgt van de mogelijkheden.

Klaviyo certificate of completion

Klaviyo Partner Master Gold

WebdesignTilburg is Klaviyo Partner “Master Gold”. Ook hebben we het Product Certification exam succesvol afgerond. Klinkt fancy, maar het betekent vooral dat we veel kennis hebben van Klaviyo en jou goed kunnen adviseren en ondersteunen als je hiermee aan de slag wilt gaan. 

klaviyo master gold

Integraties

Klaviyo heeft standaard integraties met Magento, Shopware, WooCommerce, Shopify, Lightspeed en andere platforms. Het opzetten van de koppeling tussen bijv. Klaviyo & Magento of Klaviyo & Shopware is heel simpel en snel geregeld. Binnen no-time staan al jouw orders, klantgegevens en productgegevens in Klaviyo.

Ook kun je Klaviyo koppelen met Mailchimp of een ander e-mailmarkting platform. Zo kun je gegevens van je oude software makkelijk overzetten.

Klaar om de volgende stap te zetten met je nieuwsbrieven?

Karen Foesenek