E-mailmarketing

Nieuwsbrieven dood? Nee hoor! Onze klanten halen nog elke maand veel omzet uit hun mails.

Als je e-mailmarketing slim inzet kun je er veel nieuwe klanten mee aantrekken en bovendien kun je extra omzet halen uit bestaande klanten.

Segmentatie en personalisatie

Je behaalt de meeste winst als je niet je hele database dezelfde mail stuurt, maar de inhoud ervan afstemt op de doelgroep. Klinkt ingewikkeld, maar met programma’s als Mailchimp en Klaviyo is dit heel makkelijk te realiseren.

Voor een klant die voedingssupplementen verkoopt stuurden we iedereen die een bepaald product had gekocht een e-mail om te laten weten dat dit product nu ook van hun populaire huismerk beschikbaar was. Hoewel deze e-mail maar naar een selecte groep was gestuurd leverde deze net zoveel op als een e-mail die normaal gesproken aan de hele database werd gestuurd.

Over het hele jaar genomen steeg het conversiepercentage uit nieuwsbrieven met 242% en de omzet met 99,6%. Dit terwijl het aantal nieuwsbrieven dat werd verstuurd zo’n 25% lager lag.

e-mailmarketing

Nog beter: automatiseren

e-mail campagne

Als je je e-mail campagne zo hebt opgezet dat je kunt segmenteren en personaliseren, dan kun je ook automatiseren.

Voor eerdergenoemde klant sturen we voortaan automatisch 30 dagen nadat iemand het product van het andere merk heeft gekocht de nieuwsbrief waarin het huismerk wordt promoot.

En dat doen we voor nog veel meer producten, waardoor je minder algemene nieuwsbrieven hoeft te sturen en dus tijd bespaart.

Andere onmisbare voorbeelden van geautomatiseerde nieuwsbrieven zijn een serie van welkomstmails wanneer iemand zich nieuw heeft aangemeld voor je nieuwsbrief. En natuurlijk de abandoned cart e-mail voor webshop bezoekers die producten in hun winkelwagen hebben zitten die nog niet afgerekend zijn.

Ook meer uit je nieuwsbrieven halen?

Wat wij voor je kunnen doen

Afhankelijk van je wensen en doelstellingen werken we met Mailchimp of Klaviyo. We adviseren je graag welk systeem voor jou het meest interessant is.

Wij kunnen je helpen met de volgende werkzaamheden:

  • Genereren van nieuwe e-mailadressen en beheer van de mailinglijst.
  • Maken van een mooie template in je huisstijl.
  • Adviseren over de inhoud van een goede nieuwsbrief of dit geheel verzorgen.
  • Segmentatie van je e-maillijst.
  • Het opzetten van geautomatiseerde nieuwsbrieven.
  • Meten van en rapporteren over de resultaten.

e-mail marketing uitbesteden

Vrijblijvend kennismaken?

Wij komen graag een keer bij je langs om te praten over je project.