Zoekmachine-optimalisatie

Bovenaan in Google, wie wil dat nu niet? Bedrijven strijden dan ook flink om een plekje bovenaan in de organische zoekresultaten van Google.

 

 

Natuurlijk kun je tegen betaling met tekstadvertenties bovenaan staan, maar dit is zeer kostbaar. Ook zijn er genoeg mensen die bewust niet op advertenties klikken, maar op de eerste gratis (organische) resultaten. De strijd om deze organische posities op pagina 1 van Google is daarom nog steeds zeer fel. Zelfs de 3e positie kan met een populair zoekwoord honderden bezoekers per maand opleveren.

Hoe werkt zoekmachine-optimalisatie?

SEO specialist

Niemand kent de algoritmes van Google precies. Wel weten we dat er minstens 200 factoren zijn die Google meeneemt in haar berekeningen. Grofweg zijn ze op te delen in 3 categorieën:

  • Techniek (laadt de site snel, is de broncode netjes, is de site mobielvriendelijk, bevat de site geen dode links etc.)
  • Content (bevatten je pagina’s voldoende content, is het voor Google duidelijk waar je pagina’s over gaan, bieden je pagina’s antwoord op de zoekopdrachten die mensen in Google doen, wordt er regelmatig nieuwe content geplaatst etc.)
  • Autoriteit (hoe lang bestaat je site al, heeft je website waarde opgebouwd doordat andere websites naar je site linken, is de kwaliteit van inkomende links goed en divers etc.)

Alle elementen moeten kloppen

Wil je hoog scoren in Google, dan moeten alle elementen kloppen. Het is tijdrovend om hiermee bezig te zijn en bovendien is voor een aantal elementen technische kennis vereist. Ook veranderen de algoritmes van Google continu waardoor je je werkwijze steeds weer aan moet passen.

Kies er daarom voor zoekmachine-optimalisatie uit te besteden aan onze online marketeers en troef je concurrenten af!

Gratis SEO check?

Wil je weten of jouw website ‘zoekmachinevriendelijk’ is? Of vraag je je af waarom je nog steeds niet hoog scoort in Google? Vraag dan gratis en vrijblijvend een SEO-check aan.

Wij controleren je website op enkele belangrijke punten en vertellen je direct wat de knelpunten zijn.

"Al een aantal jaar een fijne samenwerking. Wij zijn zeer tevreden"
- Jessica Marsilje, Housecare Service

Behaalde resultaten

Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, en dit geldt zeer zeker voor zoekmachine-optimalisatie. Toch willen we de volgende succesverhalen graag met je delen:

  • Displaysenzo.nl: 190% meer omzet en nr. 1 positie voor ‘folderhouders’
  • Woonsquare: nr. 1 posities voor ‘goedkope bankstellen’ en ‘goedkope banken’
  • Maandelijks 3.000 organische bezoekers extra en 73% meer omzet voor Ergomax
  • Housecare Service: nr. 1 positie voor ‘glazenwasser’ en al jaren een continue verdubbeling van het aantal organische bezoekers
  • Ruim 110% meer organische bezoekers op RS-tools.nl

SEO advies

Vrijblijvend kennismaken?

Ik kom graag een keer bij je langs om te praten over SEO.